4. Betaling
Købesummen er forfalden ved bestillingen.
5. Produktinformation og –ændringer
Sælgers produkt beskrives på sælgers hjemmeside.
Oplysninger om produktet er kun bindende i det omfang, der udtrykkeligt af Sælger skriftligt henvises hertil. Sælger forbeholder sig ret til uden varsel at foretage ændringer i alle produktspecifikationer, hvis dette kan ske uden væsentlig ulempe for Køber.
Gavekort, tilgodebevis og klippekort har en varighed på 12 måneder og byttes aldrig til kontanter.
OBS. Varighed for gavekort kan forlænges mod betaling af gebyr på 150 kr.
6. Bestilling
Køb og bestilling foretages via Sælgers hjemmeside.
På hjemmesiden kan du betale med følgende betalingskort: Visa/Dankort og Mastercard samt MobilePay.
Transaktionsgebyrer oplyses inden køb og overstiger ikke de af Nets fastsatte takster.
Når du afgiver en ordre, vil dit betalingskort blive autoriseret. Hvis dit kort ikke bliver autoriseret, vil du modtage en besked på skærmen om, at autorisationen mislykkedes, og du vil derefter blive bedt om at vælge en anden betalingsmåde. Beløbet trækkes fra kort/MobilePay ved afgivelse af ordre.
7. Leveringstid
7.1 Leveringstiden sker i overensstemmelse med den kvittering som Køber modtager efter bestilling via Sælgers hjemmeside.
7.2 Såfremt Køber er forsinket mere end 15 minutter, da kan Sælger uden ansvar betragte aftalen som væsentlig misligholdt af Køber, idet Sælger herefter er berettiget til ophæve aftalen. Såfremt en eller flere af Købers medlemmer måtte være forsinket, da kan Sælger uden ansvar betragte aftalen som væsentlig misligholdt af Køber, idet Sælger herefter er berettiget til ophæve aftalen for så vidt angår kun den eller de personer som er blevet forsinket. Sælger er berettiget til fuld betaling i henhold til aftalen.
8. Mangler og reklamation
Køber skal reklamare uden ugrundet ophold, hvilket vil sige senest på tidspunktet for arrangementets afslutning. Såfremt køber har eller burde have opdaget manglen, og Køber ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende.
Efter sælgers valg vil mangler ved det solgte blive afhjulpet, omleveret, eller købesummen for det solgte vil blive krediteret Køber.
Der ydes ikke nogen form for garanti på de leverede ydelser.
9. Ansvarsbegrænsning
9.1 For krav, som vedrører Sælgers opfyldelse eller manglende opfyldelse af sine forpligtelser, er Køber berettiget til erstatning for direkte tab med følgende begrænsninger:
9.2 Sælgers erstatningsansvar er begrænset til direkte skader/tab, og er – uanset årsag og uanset kravets art – begrænset til det største af følgende to beløb: Kr. 50.000 eller det beløb, der er faktureret for den ydelse, der forårsagede skaden/tabet eller er årsag til eller direkte forbundet med erstatningskravet.
9.3 Sælger er under ingen omstændigheder erstatningsansvarlig overfor Køber for tabt fortjeneste, tabte besparelser eller andre indirekte tab eller følgeskader, der skyldes anvendelse af det solgte eller manglende mulighed for at anvende dette, uanset om Sælger er blevet informeret om sådanne kravs mulighed.
9.4 Sælger er uden ansvar for købers fysiske eller psykiske forhold, herunder i forhold til ydelsen. Køber er pligtig at sikre sig, at Køber kan deltage i ydelsen uden risiko for Køber.
10. Fortrydelsesret
10.1 I henhold til “Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a” er køb af underholdningsbegivenheder IKKE omfattet af fortrydelsesretten.
Særlige betingelser vedr. annullering eller ændring af tid:
Bookinger er bindende og kan kun annulleres eller ændres ved henvendelse til kundeservice (tlf.nr. 71 74 91 41 / hello@riddlehouse.dk).
Ændring af tid mere end 3 dage før arrangementet er booket til, eller ændring til et tidligere tidspunkt, foretages uden beregning.
Anden ændring af tid samme dag som arrangementet er booket til, faktureres et gebyr på kr. 500.
Anden ændring af tid 1-3 dage før arrangementet er booket til, faktureres et gebyr på kr. 250.
Ved annullering samme dag som arrangementet er booket til, beholdes hele fakturabeløbet.
Ved annullering 1-7 dage før arrangementet krediteres 50% af fakturabeløbet.
Ved annullering mere end 7 dage før arrangementet, krediteres hele fakturabeløbet.
Gavekort samt klippekort refunderes ikke.
11. Behandlingen af dine personoplysninger
11.1 Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med lovgivningen på området.
11.2 I forbindelse med leveringen af ydelsen, optages deltagerne. Optagelserne slettes straks efter ydelsen er leveret.
12.3 For at kunne levere vores services og analysere brugen af disse, anvender vi 3. parts leverandører som vi deler visse oplysninger med. Disse 3. parts leverandører er forpligtet til ikke at videregive oplysningerne eller anvende dem til noget andet formål.
12. Force majeure
12.1 Sælger er ikke erstatningsansvarlig over for køber for tab, der hidrører fra omstændigheder af usædvanlig art og som hindrer, besværliggør eller fordyrer aftalens opfyldelse, såfremt disse indtræder efter tilbuddets fremsættelse og ligger uden for Sælgers kontrol, herunder: Arbejdskonflikter (strejker og lockouts), ildsvåde, krig, oprør, indre uroligheder, vejrlig og naturkatastrofer, valutarestriktioner, offentlig beslaglæggelse, import- eller eksportforbud, afbrydelse af den almindelige samfærdsel, herunder energiforsyning, væsentlige pris- og/eller afgiftsforhøjelser, valutaudsving, produktions- og leveringsvanskeligheder, der skyldes forhold, der ikke kan bebrejdes Sælger samt indtrædelse af force majure og/eller hard ship hos relevante underleverandører.
Frem til 1. april 2021 har vi grundet force majeure suspenderet tilbagebetalinger, men alle aflysninger kan omkostningsfrit bookes til en ny tid. Aflysninger 48 timer før booking følger dog de alm. bestemmelser og kan ikke ændres.
13. Produktansvar
13.1 For produktansvar hæfter Sælger og/eller er Sælger ansvarlig i overensstemmelse med dansk rets bestemmelser om produktansvar. Køber skal straks underrette Sælger, hvis tredjemand gør produktansvar gældende overfor Køber. I det omfang intet andet følger af ufravigelige regler, er Sælger ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab.
13.2 Bliver Sælger sagsøgt af tredjemand i anledning af produktansvar, accepterer Køber at kunne blive adciteret under sagen eller sagsøgt ved den domstol eller voldgiftsret, som behandler sagen.
13.3 Hvis Køber ikke returnerer gådebøger udleveret i forbindelse med køb af RiddleHunt, opkræves Kunden 200,- inkl. moms pr. bog som ikke tilbageleveres til udleveringsstedet.
14. Tvister, lovvalg og værneting
14.1 Tvister mellem parterne, der ikke kan afgøres i mindelighed, skal afgøres ved Byretten i Roskilde under anvendelse af dansk ret. Dansk international privatret, der henviser til fremmed ret, samt Den Internationale Købelov (CISG) finder dog ikke anvendelse